وبلاگ پزشکی التیام

فوریت های پزشکی

چای برای مغز مفید است


 
 
 
دانشمندان سنگاپوری طی مطالعات خود در زمینه تاثیرات چای روی فعالیت‌های مغزی دریافته‌اند كه چای برای مغز مفید است.

 
به گزارش سرویس بهداشت ودرمان ایسنا، این دانشمندان اعلام كردند كه نوشیدن حتی یك فنجان چای در روز با كاهش سرعت تحلیل رفتن سلول‌های مغزی و نیز هوشیار نگه داشتن مغز تا سنین سالخوردگی برای مغز مفید است.

 
این مطالعات طی چهار سال صورت گرفته است. پروفسور نگ تزه پین از دپارتمان روانپزشكی دانشگاه ملی سنگاپور كه در این تحقیق شركت داشته اظهار داشت كه هر نوع چای می‌تواند این تاثیر مثبت را داشته باشد.
 

 

نوشته شده در یک شنبه 31 / 3 / 1392برچسب:خواص چای,چای,ساعت 13:37 توسط خوشمرام حامد| |

 درمان ایدز با نیش زنبور!!!

 

دانمشندان گزارش می‌دهند زهر زنبور با بسته‌بندی در کپسول نانو به ویروس می‌چسبند و بدون تخریب سلول‌ها، ویروس ایدز را نابود می‌کند.                                                               ورود سم حشرات به بدن می‌تواند آسیب‌زا یا حتی کشنده باشد؛ اما محققان اخیرا دریافته‌اند که در زهر زنبور ماده‌ای وجود دارد که می‌تواند با قرارگرفتن در یک کپسول نانو به جنگ ویروس HIV برود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از ایسنا، امید می‌رود که با ساخت ژلی از این نانوذرات بتوان از ورود HIV به بدن جلوگیری کرد.
جزئی از زهر زنبور با بسته‌بندی در حباب‌های بسیار کوچک می‌تواند HIV را ضربه فنی کند! دانمشندان با آزمایش سیستم ارسال در بشقاب‌های آزمایشگاهی گزارش می‌دهند که این نانوذرات به ویروس می‌چسبند و بدون تخریب سلول‌ها، آن را نابود می‌کنند؛ فناوری که شاید روزی با آزمون‌های بیشتر از ابتلا به HIV در بعضی افراد جلوگیری کند.
آنتونی گومز (Antony Gomes)، فیزیولوژیست دانشگاه کلکته در هند که کاربرد پزشکی زهرها را مطالعه می‌کند، می‌گوید: «قطعا این روشی بدیع است. گزارش اندکی درباره درمان مبتنی بر زهر علیه ویروس‌ها موجود است. این نوع از پژوهش پتانسیل پیشرفت و توسعه محصولات را دارد.»
پژوهشگر پزشکی، جاشوآ هود (Joshua Hood) از دانشگاه واشنگتن در سینت لوئیس و همکارانش، تاثیر نانوذرات حامل سم را در آزمایشگاه بر HIV آزمودند. ذرات ترجیحا به HIV قفل شدند و محموله خود را تحویل دادند: جزء زهری – سمی با نام ملیتین (melittin) – حفره‌های روی پوشش پروتئینی محافظ HIV را پر کرد و به شکل چشمگیر میزان ویروس‌ها را کاهش داد. این پژوهش در نسخه کنونی آنتی‌وایرال تراپی به چاپ رسیده است.
آن‌ها همچنین جزء زهری را در سلول‌های سالم انسانی آزمایش کردند. اگرچه می‌دانیم ملیتین غشای سلولی را تجزیه می‌کند، این سلول‌های انسانی به خاطر درمان چندان متاثر نشدند زیرا نانوذرات حاوی ملیتین با ساختار‌های محافظی همراه بودند که در خارج آن‌ها نصب شده بود.
این محافظ‌ها مثل ضربه‌گیر عمل می‌کردند تا نگذارند نانوذرات – و به‌ویژه زهر داخل‌شان – با غشای سلولی تماس یابد. این کار به نانوذرات اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک سازه قفل کلید خاص در پوسته پروتئین ویروس چفت شوند و با ویروس‌های بسیار کوچک‌تری پیوند یابند.
به نوشته تارنمای انجمن فیزیک، نویسندگان این مقاله سلول‌های انسانی را از اندام جنسی بانوان انتخاب کردند که معمولا مکان ورود ویروس HIV هستند.
هود می‌گوید این یافته‌ها راه را برای آزمایش بیشتر با هدف بلندمدت ساخت ژلی حاوی این نانوذرات فراهم می‌کند.
برونو سارمنتو (Bruno Sarmento) محقق زیست‌فناوری از دانشگاه پورتوی پرتغال می‌گوید اگر بخواهیم از این دارو استفاده عملی کنیم، هنوز هم باید کارهای بسیاری انجام دهیم: «باید توجه بسیاری به تولید نانوذرات به روشی قدرتمند و همگن کرد تا یکنواختی دارو حفظ شود.» همچنین وی می‌گوید چنین ژلی نیاز به ویژگی‌های چسبنده دارد تا مطمئن شویم که نانوذرات در محل درست باقی می‌مانند و از ورود ویروس به جریان خون جلوگیری می‌کنند.


نوشته شده در یک شنبه 31 / 3 / 1392برچسب:درمان ایدزبا زهر زنبور,ایدز,اخبار ایدز,ساعت 13:35 توسط خوشمرام حامد| |

هر کس تجارب متفاوتی از بیماری MSیا مولتیپل اسکلروزیس دارد برای بعضی افراد نشانه‌های MSخفیف هستند، برای دیگران شدیدتر. در بعضی افراد فقط یک علامت مشاهده می‌شود و در بعضی دیگر ترکیبی از علائم.

برخی علائم مهم در بیماری MSشامل اختلال در دید می‌باشد که ممکن است اولین علامت این بیماری باشد، که می‌تواند به صورت اختلال در دید، کاهش دید چشمان یا اختلال در دید رنگها باشد. بی‌حسی در دست و پا و حتی درک احساسات غیر طبیعی در صورت، بدن و اندام‌ها یکی از شایع‌ترین علائم MSمحسوب می‌شود.

درد در تقریباً 50٪ بیماران دچار MSتجربه می‌شود. که به دلیل التهاب و آسیب به لایه پوشاننده فیر عصبی رخ می‌دهد، همچنین به دلیل سفتی و تغییرات مفاصل و عضلات ایجاد می‌شود و این تغییرات معمولاً باعث ضعف، کاهش دامنه حرکتی، محدودیت در حرکت و راه رفتن خواهد شد. ضعف عضلانی و یا لرزش غیر قابل کنترل نیز از علائم دیگر این بیماری‌ است. لرزش غیر قابل کنترل خصوصاً هنگامی که شخص سعی در گرفتن چیزی یا حرکت پا دارد، رخ می‌دهد، فلج در فرم  شدید MSرخ می‌دهد گر چه بیشتر بیماران دچار MSبه صورت گسترده ناتوان نمی‌شوند.

سرگیجه و خستگی نیز از علائم تقریباً شایع MSمحسوب می‌شود و در بیش از 40٪ بیماران MSاختلال در گفتار نیز رخ می‌دهد. اخلالات در فعالیت مثانه و روده‌ها می‌تواند منجر به تکرار ادرار، کاهش کنترل مثانه و یبوست شود. افسردگی اغلب در بیماران دچار MSمشاهده می‌شود که البته واکنش MSنیست و تنها یک علامت محسوب می‌شود. کاهش شنوایی و خارش پوست نیز از تغییرات حس در MSبه شمار می‌رود.

درمان با Botax   در بیماران دچار MSدرمانی تقریباً جدید محسوب می‌شود. اگر بیمار دچار MSاسپاسم نداشته باشد، درمان با بوتاکس لازم نیست. بوتاکس نوعی توکسین بوتولیسم است. بیشتر مردم آن را در درمان موقت چروک‌ها می‌دانند. در حالی که بوتاکس در درمان میگرن و درد عضلانی نیز مفید است و به همین جهت در بیماران دچار MSنیز به کار می‌رود. ترزیق معمولاً در عضله درگیر و دچار اسپاسم انجام می‌شود. در صورتی که تعداد زیادی عضله دچار اسپاسم باشد و یا عضله بزرگی درگیر باشد، این درمان امکان‌پذیر نیست.

تزریق باید هر 3 ماه یک بار تکرار شود. البته در بیشتر موارد تزریق مکرر منجر به تولید آنتی‌بادی علیه توکسین می‌شود.یکی از کاربرد‌های درمانی بوتاکس در بیماران MS، در اختلال احتباس ادراری در بیماران است ولی در این مورد باید دقت شود که بیمار قابلیت استفاده از سوند را داشته باشد و میزان ادرار باقی‌مانده طی دو هفته پس از درمان اندازه‌گیری شود. (به ویژه در بیماران MSو دیابتی) و بر اساس علائم بیمار سوند ادراری تا زمانی که حجم ادرار باقی‌مانده بیشتر از 200 میلی‌لیتر است ادامه پیدا کند، تا به کمتر به ml200 برسد.

نوشته شده در یک شنبه 31 / 3 / 1392برچسب:ms,ارتباطmsبا پوست و مو,بیماریms,ساعت 13:34 توسط خوشمرام حامد| |

 به دنیا آمدن نوزادی با 30 استخوان شکسته ! (تصاویر)

میلی سیمپسون ، اهل چشایر با یک بیماری نادر استخوانی به دنیا آمده ، استخوان های او به حدی ترد و شکننده است که در زمان بارداری مادرش ، با هر حرکت مادرش ، استخوان های او در داخل رحم شکسته است.

پزشکان در همان دوران بارداری با اسکن متوجه وضعیت جنین شده بودند و به والدین محزونش اطلاع دادند که احتمالا او نمی تواند زنده بماند.

 

 در کمال ناباوری ، میلی زنده به دنیا آمد و اکنون که تولد دو سالگی خود را جشن می گیرد ، و با وجود قفسه سینه شکسته اش قادر به تنفس بود و اکنون با رژیم غذایی کلسیمی روز به روز قوی تر می شود.

 ولی او آنقدر ضعیف است که هنوز نمی تواند روی دو پایش بایستد ، به گزارش نیک صالحی چرا که تحمل وزن او را ندارند و ممکن است بشکنند.

مادر او خانم سیمپسون 23 ساله یک دستیار انبار است و به همراه شوهرش تیلور 27ساله و دیگر دخترشان به نام لوتی زندگی می کنند.

 بر طبق گفته خانم سیمپسون:"او ممکن است مانند یک عروسک چینی واقعی باشد ولی او روحیه بسیار جنگجویانه ای دارد. او می توانست با آن همه استخوان شکسته در رحم از زندگی بگذرد ولی این طور نشد. او معجزه کوچک ماست. "

بدنیا آمدن نوزادی با 30 استخوان شکسته !! (تصاویر) / www.irannaz.comبدنیا آمدن نوزادی با 30 استخوان شکسته !! (تصاویر) / www.irannaz.com

 

نوشته شده در یک شنبه 31 / 3 / 1392برچسب:نوزادی با30 استخوان شکسته,,ساعت 13:31 توسط خوشمرام حامد| |

محتویات کیف کمک های اولیه

 

در ادامه ی مطلب...


ادامه مطلب
نوشته شده در یک شنبه 3 / 3 / 1392برچسب:کمک های اولیه,جعبه ی کمک های اولیه,,ساعت 20:49 توسط خوشمرام حامد| |


Power By: LoxBlog.Com