وبلاگ پزشکی التیام

فوریت های پزشکی

پشـه” ، خطرناکترین و کشنده ترین موجود روی زمین است!!!

 

 تنها پشه مالاریا سالیانه  بیش از دو میلیون انسان را  به کام مرگ می کشاند  در حالی که  حیوانی مانند خرس تنها بین ده تا پنج نفر را در طول سال می کشد .

 و صد نفر در طول یک سال از حمله کوسه کشته می شوند .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  این حشره کوچک با وجود نداشتن اعضای مرگبار حیوانات دیگر همچون چنگال های قوی، دندان های تیز و یا نیش زهراگین، اما همچنان می تواند برای انسان، خطرهای جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

نیش پشـه ماده می تواند بسیار کشنده باشد، به طوری که این نوع از پشه ها با نیش های به ظاهر بی خطر، بیماری های گوناگون و خطرناکی همچون تب دنگی و مالاریا به انسان منتقل می کنند.

به گفته محققان، فقط سه درصد از انواع پشــه، خون انسان را می مکند.

پشه ها تقریبا از ۲۰۰ میلیون سال پیش در زمین زندگی می کنند.  عمر این حشره بین سه تا شش هفته است و با سرعت و تعداد بسیار زیادی زاد و ولد می کند.

 

نوشته شده در شنبه 28 / 9 / 1391برچسب:پشه,خطرناك ترين موجود زمين,پشه ي آدم خوار,پشه ي مالاريا,,ساعت 11:25 توسط خوشمرام حامد| |

ضربه به سر و اقدامات تشخیصی

سقوط از پله ها

یکی از علل مراجعه ی بیماران به اورژانس، ضربه به سر است. غالبا بیماران با ترس از خون ریزی مغزی به اورژانس منتقل می ‌شوند. ضربه به سر در جامعه ی شهرنشینی فعلی بروز بالایی دارد. حوادث جاده ‌ای، نزاع و سقوط از جمله علل شایع هستند.

عموم مردم تجربه ی ضربه به سر را داشته‌ اند. عده‌ ای به عنوان بیمار و مابقی به عنوان همراه، کارشان به بیمارستان کشیده و تجربیاتی از آن زمان دارند. ...

در ادامه ي مطلب...


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 22 / 9 / 1391برچسب:ضربه به سر و اقدامات تشخيصي,صدمه به سر,هدتروما,headtroma,ساعت 11:51 توسط خوشمرام حامد| |

 

كما

کُما يک حالت عدم هوشياري عميق و طولاني است که در اثر اختلال عملکرد هر دو نيمکره مغز يا مراکز و سيستم ‌هاي مسوول هوشياري ايجاد مي ‌گردد.

به غير از کماي کامل، حالات خفيف ‌تر کاهش سطح هوشياري مانند حالت نيمه ‌کما و خواب ‌آلودگي شديد هم ممکن است اتفاق بيفتد.

اختلال هوشياري به همراه هذيان نيز، ....


ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 22 / 9 / 1391برچسب:كما,كماچيست,آيا كما برگشت پذير است؟,انواع كما,كماي ديابتيك,نوروزنيك,الكليسم,موادمخدر,,ساعت 11:37 توسط خوشمرام حامد| |


Power By: LoxBlog.Com